Deklaracja dostępności
Wodociągi Miasta Krakowa S.A. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://wedrowkikropelki.krakow.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez Fundację Instytut Dostępności Akces Lab, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej
Nie justujemy treści w serwisie a wyrównujemy je tylko do lewej strony z myślą o osobach z dysleksją.
Część filmów jest w serwisie jest tłumaczona na Polski Język Migowy.
Skróty klawiszowe
Na stronie można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatorki ds. Dostępności, Dyrektor Zarządzającej - Joanny Kalety, — mejlowo biuro@wodociagi.krakow.pl lub telefonicznie 126203320.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Siedziby Wodociągów Miasta Krakowa S.A.: ul. Senatorska 1, 30-106 Kraków. Obsługa interesantów odbywa się w Centrum Obsługi Mieszkańców mieszczącym się przy ul. Senatorskiej 9 w Krakowie, spełniającym podstawowe wymagania zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Budynek, w którym mieści się Centrum Obsługi Mieszkańców przy ul. Senatorskiej 9 w Krakowie, ma 4 kondygnacje nadziemne oraz piwnice. Został w pełni przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.
Do Centrum Obsługi Mieszkańców prowadzą dwa wejścia.
Pierwsze, po schodach bezpośrednio od ul. Senatorskiej 9. Wejście do budynku przy ul. Senatorskiej 9, widać schody, zadaszenie, 6 flag (2 polskie, 2 unii europejskiej, 2 krakowskie)
Drugie wejście bez barier architektonicznych znajduje się, z drugiej strony budynku. Prowadzi do niego droga dojazdowa między budynkami mieszczącymi się przy ul. Senatorskiej 7 i 9. Przed wejściem zlokalizowany jest parking wraz z dwoma stanowiskami postojowymi dla osób z niepełnosprawnościami [znak poziomy P–20 (tzw. koperta)]. Przy wejściu zainstalowano domofon, przez który można skontaktować się z asystentem pomocy.
Przestrzenie komunikacyjne w budynku są wolne od barier poziomych i pionowych (korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – winda). Do Sali Obsługi Mieszkańców, jak również do stanowisk zlokalizowanych na wszystkich kondygnacjach budynku, można dostać się windą, której wymiary zapewniają bezproblemowy wjazd wózka inwalidzkiego. Szerokie korytarze i przestrzeń znajdującej się na parterze Sali Obsługi Mieszkańców zapewniają komfortowe i bezkolizyjne poruszanie się po budynku osobom z niepełnosprawnościami. Drzwi prowadzące do stanowisk, w których można załatwić poszczególne sprawy jak np. zawarcie umowy, posiadają szerokość odpowiednią dla wózków inwalidzkich. Centrum Obsługi Mieszkańców wyposażone jest w wygodną poczekalnię z ogólnodostępnym pitnikiem wody i kącikiem zabaw dla dzieci.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń i wejść do budynku zapewniona jest w sposób wizualny i głosowy (tablice informacyjne, asystent pomocy, pracownicy ochrony, punkt informacyjny). Na każdej kondygnacji budynku znajdują się sanitariaty przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, wyposażone w system alarmowy, umożliwiający wezwanie pomocy.
Ponadto system monitoringu, którym objęty jest obiekt pozwala na szybką reakcję asystenta pomocy i udzielenie niezbędnego wsparcia w przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności. Odpowiednie oznakowanie dróg ewakuacyjnych wraz z sygnalizacją dźwiękową umożliwia osobom z niepełnosprawnościami możliwość sprawnej ewakuacji.
W godzinach pracy Centrum Obsługi Mieszkańców osoby z niepełnosprawnościami mogą korzystać z dwóch dedykowanych, bezpłatnych miejsc parkingowych. Wjazd na parking od ul. Senatorskiej, między dwoma budynkami (ul. Senatorska 7 i 9), jest oznaczony tabliczką. Przy wjeździe na parking zainstalowano wideodomofon umożliwiający szybki kontakt z przeszkolonym asystentem, dostępnym w godzinach pracy Centrum Obsługi Mieszkańców. Przy szlabanie wewnątrz parkingu zamontowana jest pętla indukcyjna.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dojazd:
samochodem (miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych),
komunikacją miejską:
przystanki autobusowe:
- „Muzeum Narodowe”, linie: 124, 134, 144, 152, 164, 169, 173, 179, 192, 194, 300, 301, 304, 307, 310, 424, 469, 494, 502, 503, 513, 601, 608, 611, 902, 990;
- „Cracovia Błonia”, linie: 134, 152, 192, 300, 902;
- „Cracovia Stadion”, linie: 134, 307, 310;
- „Salwator”, linie: 109, 134, 502;
- „Komorowskiego”, linie: 134, 502;
przystanki tramwajowe:
- „Muzeum Narodowe”, linie: 1, 20;
Rozkłady jazdy Komunikacji Miejskiej w Krakowie znajdują się na stronie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie w zakładce Rozkład jazdy.
Wokół siedziby obowiązuje strefa płatnego parkowania.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego. Usługa on-line jest dostępna w godzinach pracy Centrum Obsługi Mieszkańców. Szczegółowe informacje o tłumaczu zamieszczone są w zakładce Obsługa w języku migowym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Na wniosek osoby z niepełnosprawnościami zapewniona zostaje pomoc pracownika Wodociągów Miasta Krakowa. Osoba wnioskująca zawiadamia pracownika ochrony lub recepcji o konieczności zapewnienia asysty osobie z niepełnosprawnościami. Wyznaczony pracownik schodzi do klienta do Sali Obsługi Mieszkańców lub asystuje mu w drodze – z windy do sali przyjęć na piętrze.
Wodociągi Miasta Krakowa S.A. są przyjazne osobom ze specjalnymi potrzebami. Wierzymy, że wszyscy mamy równe i pełne prawo do informacji. W naszych działaniach to prawo realizujemy każdego dnia.
jesteśmy dla Ciebie dostępni